Instytut Podstawowych Problemów Techniki
Polskiej Akademii Nauk

Aktualności

W Instytucie Maxa Plancka Badań nad Polimerami w Mongucji, w Niemczech odbyły się warsztaty CECAM na temat wykorzystania uczenia maszynowego do próbkowania rzadkich zdarzeń w układach biomolekularnych. Organizatorem był dr Adolfo Poma Bernaola z IPPT PAN.

Wydarzenie zgromadziło wybitnych ekspertów specjalizujących się w metodach usuwania szumów, autoenkoderach oraz technikach wykorzystujących sieci neuronowe w obszarze uczenia maszynowego, a także liderów badań z zastosowaniem zaawansowanych technik symulacyjnych, takich jak nowe zaawansowane metody próbkowania, modelowanie molekularne oraz metody gruboziarniste wykorzystywane w symulacjach biomolekularnych.

Głównym celem warsztatów było omówienie nowych ścieżek pomiędzy wielkoskalowymi symulacjami biomolekularnymi, a podejściami opartymi na uczeniu maszynowym, co pozwoli na wypełnienie istniejących luk i wspieranie rozwoju innowacyjnych metod badawczych na tym polu. Wydarzenie to i wprowadzenie do warsztatów przygotował dr Adolfo Poma Bernaola z Zakładu Biosystemów i Miękkiej Materii IPPT PAN (Twitter: @PomaResearch, LinkedIn: www.) (fot. 1 i 2).

W warsztatach wzięło udział około 100 uczestników z różnych krajów, w tym z USA, Niemiec, Polski, Czech, Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii, Szwecji, Francji, Belgii, Danii, Szwajcarii, Peru, Chile i Indii.

Nasz instytut był reprezentowany poprzez dwie prezentacje posterowe, które wygłosili dr Luis F. Cofas-Vargas oraz mgr Gustavo E. Ramirez Olivos.

Spodziewamy się, że warsztaty te zainicjują przyszłe współprace naukowe między naszym instytutem, a innymi wiodącymi jednostkami na polu uczenia maszynowego i symulacji biomolekularnych, szczególnie w kontekście zastosowań biomedycznych.

Link do wydarzenia: www




Podziel się artykułem:
Kategoria A Plus

IPPT PAN

logo ippt            ul. Pawińskiego 5B, 02-106 Warszawa
  +48 22 826 12 81 (centrala)
  +48 22 826 98 15
 

Znajdź nas

mapka
© Instytut Podstawowych Problemów Techniki Polskiej Akademii Nauk 2024